Niin, tästä on vähän tylsä kirjoittaa. Ihme, että minulla ylipäätänsä on aikaa kirjoittaa.

Koulu alkoi ja toi mukanaan taas vanhat kaverit ja tutut rutiinit. Mutta toi paljon muutakin. Minulla ei koskaan ole ollut näin raskasta koulussa, syitä siihen on monia. En ole aikoihin ollut näin motivoitunut opiskelemaan, ensimmäistä kertaa kahteen vuoteen olen aina yrittänyt edes kerätä voimia tehdä läksyjä.

Meidän lukiossa ei kyllä oikein ymmärretä, että mitä tarkoittaa kevyt paluu opiskeluun. Kirjoitustehtäviä ja kokeita määrätään jo ensimmäisistä tunneista. Lukujärjestykseni on niin täynnä kuin se suinkaan voi olla, paljon on opiskeltavaa.

Ruoanlaittointoni ei ole hälvennyt, mutta en ole silti jaksanut tehdä ruokaa vähään aikaan. Osittain siksi, että en yksinkertaisesti jaksa raahautua kauppaan, osittain siksi, että olen ollut hyvin vähän kotona ja myös siksi, että olen syönyt niin hyvin koulussa ja sieltä tullessani, ettei ylimääräinen syöminen ole ollut tarpeellista. Sen sijaan leffakarkkeja on kumottu kurkusta alas enemmän kuin tarpeeksi. No, ehkä liioittelua.

Mutta en kyllä vieläkään tunnusta, ettäkö tämä itsekseen asuminen olisi vaikeampaa kuin vanhempien nurkissa. Rahapulaa odotellessa..